Původně dřevěný most přes Dyji postavený okolo roku 1823. Pojmenování získal podle vedle stojící sochy sv. Jana Nepomuckého odhalené 31. května 1823, jež zde stála až do roku 1880, kdy byla přemístěna ke vchodu do břeclavského kostela. V roce 1897 byl starý most nákladem Okresního silničního výboru nahrazen železnou nýtovanou příhradovou konstrukcí.
Po německé okupaci v roce 1938 byl most přejmenován na „Prinz Eugen Brücke“. Železný most sloužil až do 15. dubna 1945, kdy jej ustupující německá armáda vyhodila do povětří. Ihned po osvobození postavili sovětští vojáci dřevěné provizorium. Na jeho místě byl poté postaven provizorní železný most systému Bailey z amerického programu UNRRA.
V roce 1961 byl dočasný vojenský most stržen a začala stavba nového železobetonového, který byl dokončen v říjnu 1963. Stavbu prováděly Dopravní stavby Olomouc, stavební správa Brno. Most má délku 49,2 m a spočívá na jednom mohutném návodném pilíři. Šířka mostu je na západní straně 15,5 m a 17 m na východní straně. Po obou stranách vozovky vedou chodníky široké 2 m.