Baranovský most

Baranovský neboli Městský most přes řeku Dyji stával na místě dnešního mostu Julia Fučíka. Jeho název byl odvozen od starobylého pojmenování břeclavského předměstí ležícího na levém břehu Dyje, které bylo označováno jako Baranov. Původně byl podobně jako všechny břeclavské mosty dřevěný. V roce 1892 byl starý most nákladem Okresního silničního výboru nahrazen nýtovanou příhradovou konstrukcí. Most byl vyroben v Sobotínsko-štěpánovských železných hutích a stál 40 000 zl. Na délku měřil 50 m, šířka vozovky činila 5,8 m a po obou stranách byly ještě chodníky pro pěší o šířce 1,2 m. Konstrukce vážila 140 t.

Po německé okupaci byl most na podzim roku 1938 přejmenován na Führer Brücke. Motoristům i chodcům sloužil až do 15. 4. 1945, kdy jej ustupující německá armáda vyhodila do povětří. Jeho životnost se ale beztak chýlila ke konci. Už ve 30. letech jeho šířka nevyhovovala hustotě dopravy a uvažovalo se o tom, že jej město odkoupí, rozebere a ze získaného materiálu postaví 2 lávky přes Dyji.